دسته بندی ها

اخبار اجتماعی
اخبار حوادث
آموزش و سرگرمی
ویدئو
عکس
بازارگردی
آموزش و سرگرمی /

(ویدئو) فقط با روزی 5 دقیقه بدون هیچ هزینه با آلزایمر و عدم تمرکز خداحافظی کن!/ حرکاتی برای افزایش حافظه و تمرکز حتی در جوانان!

شنبه، 24 شهریور 1403
طوطیا نیوز: در جوامع امروزی با افزایش سن آلزایمر و فراموشکاری بشدت در میان افراد میانسال رواج دارد، به گونه ای که هر ساله میلیون ها نفر در جهان در حال ابتلا به آن بوده و به مرور حادتر و حادتر میشود.

به گزارش طوطیا نیوز، غالبا پزشکان و متخصصان مغز و اعصاب برای درمان این عارضه و پیشگیری از آن مطالعه، حل معما و پازل و خیلی کارهای دیگر به بیماران و افراد مسن که هنوز مبتلا نشده اند پیشنهاد میدهند. اما این حرکات به ظاهر ساده وجود دارد که علاوه بر افزایش حافظه موجب افزایش تمرکز و طول عمر سلول های مغزی شود. در ادامه با طوطیا نیوز همراه باشید.

در ابتدای این حرکت، کافی است شما دو دست خود را به جلو برده و هردوی آنرا همزمان پشت و رو کنید به گونه ای که هیچ تفاوتی در آنها نبوده و به طور همزمان در حال گردش باشند.

سپس یکی از دستان خود را بدون اینکه دست دیگری(مثلا چپ) سرعتش تغییر کند افزایش دهید. به گونه ای که با یک بار گردش دست چپ دست راست شما 2 یا 3 بار بچرخد.

پس از مدتی که توانستید این هماهنگی را حفظ کنید. حال نوبت کاهش سرعت دست راست و افزایش چپ است. ابتدا بگذارید به طور کامل حرکات دو دستتان هماهنگ شود، سپس سرعت را به دست چپ بدهید و...

با انجام دادن روزانه 5 دقیقه این حرکات به ظاهر ساده شما میتوانید تمرکز و حافظه خود را تقویت کنید و از آلزایمر در سنین پیری و فراموشکاری و عدم تمرکز در جوانی جلوگیری کنید.



چالش روزانه‌ی باهوش شو!/ اگر یکی از 4 درصد باهوش جامعه‌ای در 3 ثانیه جواب میدی/ نمای برج از بالا کدومه؟
(تصاویر) 24 ایده‌ی ایرانی‌پسند برای تزیین ظرف میوه در مهمانی‌ها و دورهمی‌های دوستانه
(ویدئو) باورتان میشود ایران اولین برگزار کننده کنسرت در جهان بوده است؟!/ حقایق زیبا و رمز آلود از آغاز هنری به نام موسیقی!
(ویدئو) شباهت عجیب و خارق العاده صدای موتور خودرو ها به صدای این حیوانات!/ فقط ماشینی که صداش مانند مار بود!😮
آشپزخانه‌ی عروسکی اتاق هانا، دختر بانمک مهران غفوریان/ انگار یه آشپزخونه‌ی واقعیه! ماشالله هانا بانو هم خوب کدبانوگری بلده😍👌
(ویدیو) صحبت های تامل برانگیز شقایق دهقان در برنامه فریدون جیرانی/ دوسال و نیمه جدا شدیم/مهراب همیشه رئیس و مافوق بود و من اطاعت میکردم
(ویدیو) صحبت های جنجالی دکتر مسعود پزشکیان/ میگن به حسابت 60، 70 میلیون تومن می‌ریزیم!
(ویدئو) درد و دل تاثیرگذار سونگ ایل گوک، بازیگر جومونگ در دهه پنجاه سالگی؛ هیچی از زندگی نمیدونم
(ویدئو) کل‌‌کل های احسان علیخانی و ژاله صامتی از عصر جدید تا جوکر / احسان علیخانی بدجوری ضایع شد 😂