دسته بندی ها

اخبار اجتماعی
اخبار حوادث
آموزش و سرگرمی
ویدئو
عکس
بازارگردی
ویدئو /

(ویدیو) جزییات بیماری‌های دارای معافیت پزشکیِ سربازی/ جدیدترین لیست بیماری های معافیت پزشکی 1403

شنبه، 07 مهر 1403
طوطیا نیوز: سردار تقی مهری، رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا از جزئیات و شرایط معافیت سربازان با بیماری‌های خاص در برنامۀ صبحانۀ ایرانی شبکۀ دو توضیح می‌دهد.

به گزارش طوطیا نیوز، چه بیماری هایی باعث معافیت سربازی میشود؟

با توجه به اجباری بودن خدمت وظیفه عمومی در ایران سربازان و مشمولان همواره در پی راه هایی برای معافیت از سربازی می باشند. معافیت پزشکی یکی از انواع معافیت های سربازی می باشد که متقاضیان زیادی دارد.

⭐ در معافیت پزشکی افراد می توانند بعد از بررسی شرایط و لیست بیماری های معافیت پزشکی اقدام به ثبت درخواست و معافیت پزشکی نمایند.

⭐ در واقع سازمان وظیفه عمومی جهت حفظ سلامت مشمولان و ادای مسئولیتی که در قبال سلامتی شهروندان عهده دار است شرایطی را فراهم کرده تا افراد بتوانند براساس شرایط جسمانی یا روحی خود از انواع معافیت های پزشکی استفاده کنند.

⭐ مرحله اول برای دریافت معافیت پزشکی، اطلاع از جدیدترین لیست بیماری های معافیت پزشکی می باشد. ما مشاوران آویژه در این مقاله لیست بیماری های معافیت پزشکی و شرایط استفاده از معافیت پزشکی را به طور کامل شرح داده ایم.

انواع معافیت های پزشکی

معافیت پزشکی سربازان با توجه به نوع بیماری، شدت بیماری و محدودیت های ایجاد شده به مشمولان تعلق می گیرد. به طور کلی انواع معافیت های پزشکی به 3 دسته تقسیم می شود. 1- معافیت از خدمات رزمی 2- معافیت موقت 3- معافیت دائم.

🛑 معافیت از خدمات رزمی:

اگر سربازان دچار بیماری های خفیف و قابل درمان آیین نامه معافیت پزشکی باشند و توان خدمت در مراکز و ارگان های مختلف را داشته باشند، از خدمات رزمی معاف می شوند.

مدت خدمت دوره ضرورت برای این افراد مانند سایرین 21 ماه می باشد. این افراد در رژه های نظامی شرکت نمی کنند، از حمل اسلحه و کارهای سنگین معاف می شوند و در صورت تائید کمیسیون و فرمانده می توانند از نگهبانی نیز معاف شوند.

🛑 معافیت موقت:

در زمانی که مشمولان به دلیل مشکلات پزشکی به صورت موقت قادر به خدمت وظیفه عمومی نمی باشند، می توانند از معافیت موقت 6 ماهه برای درمان، استراحت و عمل جراحی استفاده کنند.

مشمولان بعد از معافیت موقت باید برای بررسی مجدد و معاینات پزشکی خود را به پادگان یا سازمان وظیفه عمومی معرفی کنند.

🛑 معافیت دائم:

این نوع معافیت مخصوص افرادی است که به هیچ عنوان و تحت هیچ شرایطی امکان حضور در پادگان و انجام خدمت وظیفه عمومی را ندارند. یکی از شرایط معافیت پزشکی دائم این است که بیماری مشمول از نوع شدید و غیر قابل درمان باشد.

بیماری های معافیت سربازی به 17 بخش مختلف در زمینه بیماری های جسمانی و اختلالات اعصاب و روان تقسیم شده اند. هر کدام از این بخش ها نیز دارای تبصره و قوانین متفاوتی می باشند.

جدیدترین لیست بیماری های معافیت پزشکی به شرح زیر است.

بیماری‌های عمومی

بیماری‌های غدد ترشح داخلی

بیماری‌های مربوط به پوست و بافت های زیر پوست

بیماری‌های نورولوژی (مغز و اعصاب)

بیماری‌های مربوط به اعصاب و روان

بیماری‌های جراحی مغز و اعصاب

بیماری‌های ریه و قفسه سینه

بیماری‌های مربوط به استخوان و اسکلت بدن

بیماری‌های مربوط به دستگاه گوارش و جراحی عمومی

بیماری‌های انکولوژی و مربوط به خون

بیماری‌های مربوط به دستگاه ادراری و تناسلی

بیماری‌های فک، دهان و دندان

بیماری‌های مربوط به معافیت پزشکی چشم و عوارض بینایی

بیماری‌های گوش و حلق و بینی

بیماری‌های مربوط به قلب و عروق

بیماری‌های مربوط به روماتولوژی و بافت همبند

بیماری‌های عفونی



(عکس) انگشتر یکی از شهدا در محل ترور سید حسن نصرالله
(تصاویر) بازیگر معروف سینمای ایران که بازیگری را از پدر و مادر بازیگرشان به ارث برده‌اند/ از دختر گوهر خیراندیش تا پسر پرویز پرستویی
(ویدیو) جنجال جدید و باورنکردنی سریال گردن زنی/ شاید باورتون نشه ولی تو سریال گوش های مهران غفوریان رو با چسب چسبوندن به سرش😲😲
10 مورد از عجیب ترن آدم های دنیا، که از شنیدنشون شاخ درمیآرید! از حامله بودن یک مرد هندی تا خوردن شیشه!+تصاویر
با این خودرو پرواز کردن را تجربه کنید!+ جزئیات و تصویر
(ویدیو) خاطره باحال حاج آقا از هدیه ای که به مکبر داد و تهش معلوم شد تو هدیه ش دو تا اسکناس صد دلاری بوده و خبر نداشته 😂😂😂 / تا آخر ببینید عالیه
(تصاویر) خانه باغ زیبای ترلان پروانه، طناز سریال "گردن زنی"، به سبک روستیک یا روستایی با دیوارهایی از جنس نی خیزران و گلدان‌های بزرگ سفالی