دسته بندی ها

اخبار اجتماعی
اخبار حوادث
آموزش و سرگرمی
ویدئو
عکس
بازارگردی
آموزش و سرگرمی / آرایشگاه /

8 ترفند برای پاک‌کردن لکه رنگ مو از روی پوست

پنجشنبه، 30 فروردین 1403
ما در این مقاله از طوطیا نیوز نحوه پاک کردن رنگ مو از پوست را به شما آموزش می دهیم تا با استفاده از آن به راحتی رنگ مو را از روی پوست خود پاک کنید.

یکی از سوالات پر تکرار اکثر خانم هایی که موهایشان را در خانه رنگ می کنند این است که، چطور رنگ مو را از روی پوست پاک کنیم؟ در پاسخ به این سوال باید گفت: این رنگ‌ها دائمی‌ یا نیمه‌ دائمی هستند و از بین بردنشان با روش های معمولی مانند استفاده از آب و صابون ممکن نیست ولی روش هایی ساده و راحت برای از بین بردن آن ها وجود دارد که در اینجا به شما آموزش می دهیم.

پاک‌کردن لکه رنگ مو از روی پوست


رنگی‌شدن پیشانی و گردن حین رنگ‌کردن موها اتفاقی رایج است. نگران نباشید، چون برای پاک‌کردن لکه رنگ مو روی پوست هم راهکارهایی وجود دارد. از این ترفند برای از بین بردن لکه‌های رنگ روی پوست‌تان استفاده کنید:

پاک کردن رنگ مو از پیشانی با آرایش پاک کن


میسلار واتر یا محلول پاک کننده آرایش، ماده‌ای ایده‌آل و بدون عارضه برای پاک کردن رنگ مو مشکی از روی دست و صورت است. این روش برای پوست‌های حساس و تحریک پذیر هم قابل استفاده بوده و آسیبی به پوست وارد نخواهد کرد.کافیست یک پد یا پنبه آرایشی را به میسلار واتر آغشته کرده، روی نواحی مورد نظر کشیده و در نهایت با آب و شوینده مناسب شستشو دهید.

پاک کردن رنگ مو از گردن با اسپری حالت دهنده مو


اسپری حالت دهنده مو حاوی ترکییباتی است که موجب پاک کردن لکه‌های رنگ خواهد شد. با این حال اگر پوست حساسی دارید بهتر است روش دیگری را جایگزین کنید؛ چرا که این راهکار ممکن است باعث بروز التهاب و خارش در پوست شود.برای این کار کمی اسپری حالت دهنده مو را روی گردن یا دست اسپری کرده و پس از گذشت مدت زمان 5 الی 10 دقیقه با آب گرم بشویید.

وازلین برای پاک کردن لکه رنگ مو از پوست


استفاده از وازلین یک روش فوی محسوب نمی‌شود و برای رسیدن به نتیجه مناسب باید شب تا صبح روی پوست باقی بماند، اما توجه داشته باشید که این روش بهترین راه برای پوست‌های حساس و تحریک‌پذیر محسوب می‌شود. کافیست مقداری وازلین روی لکه‌ها مالیده، با دستمال کاغذی آن را بپوشانید و روز بعد آن را بشویید.

پاک کردن رنگ مو از پوست صورت با روغن بچه


اگر پوست حساسی دارید بهتر است برای پاک کردن رنگ مو از پیشانی، از مقداری روغن بچه کمک بگیرید. این کار باعث می‌شود تا بدون ایجاد ساییدگی یا خشکی در پوست، پیوند بین مولکولی رنگ شکسته شود و به راحتی از روی پوست پاک شود.برای پاک کردن رنگ مو مشکی ازروی دست و صورت با روغن بچه طبق مراحل زیر عمل کنید:

  • یک تکه پنبه را به روغن بچه آغشته کنید.

  • آن را روی لکه‌های رنگی پوست بمالید.

  • بعد از گذشت 6 تا 8 ساعت پوستتان را با آب و صابون بشویید.

پاک کردن رنگ مو مشکی از پوست با نوشابه و خمیر دندان


نوشابه حاوی اسیدهای قوی بوده و برای پاک کردن انواع لکه مناسب است؛ همچنین خمیر دندان به دلیل دارا بودن ترکیبات لایه بردار و پاک کننده می‌توانید گزینه مناسبی برای پاک کردن رنگ مو مشکی از پوست باشد. برای استفاده از این روش، مطابق روال زیر عمل نمایید:

  • مقدار مناسبی نوشابه و خمیر دندان را با هم ترکیب کنید.

  • ترکیب به دست آمده را به کمک گوش پاک کن روی لکه رنگ بمالید.

  • بعد از گذشت 30 دقیقه ناحیه را آبکشی کنید.

پاک کردن فوری رنگ مو از پوست با خاکستر سیگار


برای پاک کردن فوری رنگ مو از پوست می‌توانید از خاکستر سیگار استفاده کنید. برای این کار کافیست خاکستر سیگار را با مقدار کمی آب گرم مخلوط کنید تا خمیر یکدستی ایجاد شود. خمیر را روی لکه‌های رنگ مالیده و پس از 15 دقیقه آبکشی کنید.

جوش شیرین برای پاک کردن رنگ مو از پوست


جهت پاک کردن فوری رنگ مو از پوست می‌توانید از جوش شیرین استفاده کنید. برای این کار به دو قاشق چای‌خوری جوش شیرین، مقداری آب و مایع ظرفشویی نیاز دارید. تمامی این مواد را در یک ظرف مناسب با هم ترکیب کنید و روی نواحی مورد نظر بمالید. 30 تا 90 ثانیه آن را ماساژ داده و سپس با آب فراوان بشویید.دقت داشته باشید که این روش برای پاک کردن لکه‌های رنگ مو از روی صورت اصلاً مناسب نیست؛ همچنین در صورت مواجهه با احساس خارش و سوزش، سریعاً آن را شستشو دهید.

سخن پایانی


در واقع رنگ مو یک ماده شیمیایی است و برای پوست خطرناک می باشد. پس توصیه می شود برای جلوگیری از رنگی شدن پوست از دستکش استفاده کنید و پوست اطراف پیشانی، پشت گردن و کنار ابروها را با وازلین چرب کنید. ولی اگر با این حال پوستتان رنگی شد و مجبور به استفاده از روش های بالا شدید حتما بعد از پاک کردن رنگ مو از پوست و شستن آن، با استفاده از کرم مرطوب کننده پوستتان را نرم و مرطوب کنید. چون بعضی از این روش ها خشن هستند و امکان دارد پوستتان بعد از استفاده از آن دچار خشکی شود.



عکس دامادی رضا اسدی، بازیکن تیم سپاهان، و همسرش/نگاه های عاشقانه اسدی به همسرش
(تصاویر) 6 تا از خیره کننده ترین حلقه های ازدواج مشهور جهان که نظیرش را هرگز ندیده اید/ از پریسلی تا ملکه زیبای موناکو
(تصاویر) 12 تا از باورنکردنی ترین مراسم کشورهای مختلف جهان که بسیار پرطرفدارن/ نظرتون درباره مراسم پرتاب گوجه چیه؟😄
(عکس) کافه گردی پارسا پیروزفر، بهنام سریال "در انتهای شب"، و پریناز ایزدیار/ چه کافه دلباز و سرسبزی هم هست
(ویدئو) خاطرات شنیدنی عادل فردوسی پور از برنامه 90 و سیروان خسروی/ سیروان کیه دیگه؟!/ با حضور محمدبحرانی (صداپیشه جناب خان)
(تصاویر) 16 حیوان خارق العاده با دو سر که تا بحال ندیده اید/مار دوسر دیده بودیم ولی گنجشک !
(ویدیو) سوال عجیب مهران مدیری از جواد رضویان در برنامه دورهمی و پاسخ هوشمندانه رضویان/ تا حلا شده بخوای خفه م کنی/ مهره مار که میگن ایشون داره😂
تصاویر نوستالژیک از پژمان جمشیدی و کبریت های دهه شصتی/من از کبریت های خاموش بعد از جنگ آمدم
(عکس) نگاهی بر مانتوی شیک و خیره کننده ی هدی زین العابدین، ماهی سریال "در انتهای شب"، با گلدوزی های سنتی
گزارش تصویری علی ضیا از دورهمی پرانرژی چهره های شاخص سینما و تلویزیون / وقتی آقای واحدی و آقای قناد مجلسو دست میگیرن، کودک درون همه فعال میشه🤣
(ویدیو) عاشقانه فوق جذاب و دهه 60 الیکا عبدالرزاق و پوریا پورسرخ در میانه جنگ و موشک باران/ خودم که عاشق مقنعه سر کردن الیکا شدم😂
(تصاویر) آیا میدانید کدام گیاهان برایتان خوش شانسی میاورند!/ 9 گیاه آپارتمانی که خوش یمن هسنتد را شناسید... | شما درخت پول تو خونتون دارید؟
(ویدئو) 11 تا از عجیب ترین توالت های جهان
(عکس) اولین تصویر منتشر شده از دسته گل عروسی شیک و جذاب همسر باسلیقه سپند امیر سلیمانی"مونا کرمی" / چقدر رنگ ملیح و زیبایی داره
(تصاویر) نگاهی به استایل مردانه و ساده حرص درارترین مرد این روزها/ پارسا پیروزفر، ثابت کرد هرچی مسن تر جذابتر !
(ویدیو) غوغای صدای بینظیر استاد علی نصیریان در دورهمی پیشکسوتان تمام حاضران را شگفت زده کرد/ ماشالله با صدای گرمشون به ترانه "امشب شب مهتابه" روح جدیدی بخشیدن👌
پارافریز تخصصی متن
ویرایش تخصصی نیتیو
ترجمه تخصصی مقاله
دارالترجمه رسمی ترکی استانبولی
دارالترجمه رسمی آنلاین
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
مراحل تالیف و چاپ کتاب
تبدیل پایان نامه به مقاله
تعرفه استخراج مقاله از پایان نامه
سابمیت مقاله چیست؟
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی