پاک کردن رنگ مو/اگه رنگ موهاتو دوست نداری با این روش ها رنگ موهاتو پاک کن!

انتشار 30 فروردین 1403
مطالعه 3 دقیقه

پاک کردن رنگ مو یکی از روش‌های خلاص شدن از شر رنگ مویی است که مورد پسند ما نبوده و انرژی خوبی را انتقال نمی‌دهد. انواع محلول پاک کننده رنگ مو در بازار موجود است؛ اما در این نوشتار روش‌های سریع برای پاک کردن رنگ مو در خانه را به شما آموزش خواهیم داد.

نحوه پاک‌کردن رنگ مو از روی موها


چند روز است موهایتان را رنگ کرده‌اید اما رنگ جدید را دوست ندارید؟ نگران نباشید، می‌توانید بدون آسیب‌رساندن به موهایتان با راهکارهایی رنگ آن را پاک کنید.

از شامپوی شفاف‌کننده استفاده کنید


اگر می‌خواهید هرچه سریع‌تر رنگ موی جدید را از روی موهایتان پاک کنید، سراغ شامپوی شفاف‌کننده یا ضدشوره بروید. مواد شیمیایی موجود در این شامپوها رنگ موهای شما را پاک می‌کنند. حتما بعد از استفاده از شامپوی شفاف‌کننده، نرم‌کننده آبرسان به موهایتان بزنید، چون شامپوهای شفاف‌کننده باعث خشکی موها می‌شوند.

شامپو کردن

از خمیر جوش شیرین استفاده کنید


از بین بردن رنگ مو با جوش‌شیرین یک روش اثربخش دیگر است. مقدار برابر جوش شیرین و آب را با هم مخلوط کنید تا خمیر درست شود، سپس این خمیر را روی موهای خیس خود ماساژ دهید. اجازه دهید چند دقیقه بماند و سپس موها را با آب گرم بشویید.

موهایتان را با سرکه بشویید


سرکه جایگزین طبیعی شامپوی شفاف‌کننده است. کافی است 1 قسمت سرکه را با 2 قسمت آب مخلوط کنید و بعد از شامپو روی سرتان بریزید. بعد از چند دقیقه آن را با آب خنک بشویید. ممکن است لازم باشد چندین بار این کار را انجام دهید تا تمام رنگ موهایتان پاک شود.

موهایتان را با آب‌لیمو بشویید


آب‌لیمو یکی دیگر از محصولات طبیعی است که می‌توانید برای پاک کردن رنگ مو استفاده کنید. آب لیموی تازه را با مقدار مساوی آب مخلوط کنید و روی موهایتان بمالید. بگذارید 15 تا 20 دقیقه روی موها بماند و سپس آن را با آب خنک بشویید. ممکن است لازم باشد این فرآیند را چندین بار تکرار کنید.

شستن مو با لیمو

به موهایتان هیدروژن پراکسید بزنید


هیدروژن پراکسید نوعی سفیدکننده قوی است که برای پاک‌کردن سریع رنگ مو استفاده می‌شود. برای پاک کردن رنگ مو به این روش، مقدار مساوی هیدروژن پراکسید و آب را در یک بطری اسپری ترکیب کنید، سپس آن را به موهای مرطوب خود اسپری کنید. بگذارید 30 دقیقه روی موها بماند و سپس آن را با آب خنک بشویید و طبق معمول شامپو بزنید. استفاده زیاد از هیدروژن پراکسید ممکن است آسیب‌زا باشد، پس فقط در صورت نیاز اضطراری از این ماده استفاده کنید.

به موهایتان قرص ویتامین C بزنید


قرص ویتامین C نیز برای پاک کردن رنگ مو مفید است. کافی است قرص‌ها را خرد و با مقداری آب مخلوط کنید تا خمیر به دست آید، سپس آن را روی موهای مرطوب خود بمالید. اجازه بدهید خمیر 30 دقیقه روی موها بماند، سپس آن را با آب خنک بشویید و طبق معمول شامپو بزنید. ممکن است لازم باشد این فرایند را چندین بار تکرار کنید. این روش روی رنگ‌های موقت بهترین تأثیر را دارد. اگر موهایتان را با رنگ دائمی رنگ کرده‌اید، روش دیگری را امتحان کنید.

از فرد متخصص کمک بگیرید


اگر تمام روش‌های بالا را امتحان کرده‌اید و رنگ موهایتان هنوز پاک نشده است، ممکن است به کمک حرفه‌ای نیاز داشته باشید. آرایشگرها می‌توانند با استفاده از مواد شیمیایی قوی‌تر رنگ را از روی موهای شما پاک کنند.

سخن پایانی


علاوه بر راهکارهای ارائه شده در این مطلب، میتوانید با استفاده از ریموور های رنگ مو که در همه ی فروشگاه ها وجود داشته و در دسترس هستند، رنگ مو را پاک کنید. استفاده از ریموور های رنگ کمی تخصصی و به تبحر نیاز دارد. در آخر توصیه ما این است که در انتخاب رنگ موی مناسب برای خود دقت کنید.

پایگاه خبری طوطیانیوز را در تلگرام دنبال کنید.
دیدگاه ها
  ارسال به دوستان:
نظرات و دیدگاه های کاربران
پربازدیدترین مطالب