آیا ارگاسم همان انزال است؟

انتشار 16 فروردین 1403
مطالعه 1 دقیقه

ارگاسم وانزال دو مورد کاملاٌ مجزا از یکدیگر می باشند . ما در این مطلب از طوطیا نیوز تفاوت های این دو را بیان می کنیم.

آیا ارگاسم همان انزال است؟

بسیاری از افراد در تشخیص درست انزال و ارگاسم دچار مشکل هستند و این دو اصطلاح را به‌جای هم به کار می‌برند که بسیار اشتباه است. به‌ویژه هنگامی‌که به پزشک مراجعه می‌کنید بسیار مهم است که کلمات و اصطلاحات را در جای خود استفاده کنید تا پزشک را گمراه نکنید. انزال و ارگاسم واقعاً باهم متفاوت است و دو عملکرد بدنی جدا هستند، اما به دلیل این‌که معمولاً در یک‌زمان اتفاق می‌افتد، مردم آن را یکی در نظر می‌گیرند.

انزال چه فرقی با ارگاسم دارد؟


خروج مایع منی از آلت تناسلی مردان انزال نام دارد که البته در برخی از مردها منی خارج نمی‌شود که به آن انزال خشک می‌گویند. در حالیکه ارگاسم احساس سرخوشی و اوج لذت جنسی است که باعث ترشح ناگهانی مواد شیمیایی مغز شده و می‌تواند منجر به اسپاسم عضلانی و سایر حرکات بدن می‌شود.

ارگاسم و انزال عموماً به‌طور هم‌زمان اتفاق می‌افتد و یا اینکه برخی از مردان قبل از انزال احساس ارگاسم دارند و برخی دیگر پس از انزال به ارگاسم می‌رسند که این موارد کاملاً طبیعی است. حتی ممکن است در هنگام ارگاسم، هیچ‌گونه انزالی نداشته باشند که به آن ارگاسم خشک گفته می‌شود و به‌اندازه ارگاسم انزالی برای مردان لذت بسیار زیادی دارد. ارگاسم خشک ضرری برای بدن ندارد ولی اگر قصد بارداری دارید حتماً به پزشک مراجعه کنید.

ممکن است افراد برای رسیدن به ارگاسم دچار مشکل شوند (مانند نداشتن احساس سرخوشی و لذت) و همچنین در انزال مشکلاتی داشته باشند (مانند مشکل در نعوظ و یا احساس درد) در این صورت بهتر است که حتماً با یک پزشک مشورت کنید.

ارگاسم زن و مرد

خلاصه مطلب


انزال در مردان و باخروج مایع منی اتفاق می افتد و ارگاسم پدیده ای دوگانه وجسمی روانی است که در زنان با حالت سرخوشی و انقباض عضلات لگنی وگاهی لرزش بدن دیده میشود. درکل ارگاسم رسیدن به اوج لذت جنسی در هر دو طرف رابطه می باشد.

پایگاه خبری طوطیانیوز را در تلگرام دنبال کنید.
دیدگاه ها
  ارسال به دوستان:
نظرات و دیدگاه های کاربران
پربازدیدترین مطالب