دسته بندی ها

اخبار اجتماعی
اخبار حوادث
آموزش و سرگرمی
ویدئو
عکس
بازارگردی
آموزش و سرگرمی / آرایشگاه /

از چه سنی باید کرم دور چشم بزنیم؟

سه شنبه، 21 فروردین 1403
درست است که از سنین پایین که هنوز چروک‌های پوستی عمیق نشده‌اند، زدن کرم دور چشم را آغاز کنیم؟ در ادامه این مطلب از طوطیا نیوز درباره بهترین سن شروع کرم دور چشم بحث می کنیم.

خطوط پنجه کلاغی، پف و سیاهی زیر چشم، خطوط ریز و درشت و ... اغلب به دلیل عدم استفاده از یک کرم دور چشم مناسب بروز می‌کنند. به همین دلیل اهمیت زیادی دارد تا به موقع از این کرم استفاده کنید و به این ترتیب مانع ایجاد چین و چروک شده یا جلوی زیاد شدن‌شان را بگیرید.

بهترین سن برای آغاز استفاده از کرم دور چشم چه سنی است؟


برای به تعویق انداختن علائم ناخواسته پیری توصیه می‌شود استفاده از کرم دور چشم را از 20 سالگی شروع کنید.چون پوست اطراف چشم فوق‌العاده ظریف و بسیار نازک‌تر از پوست بقیه قسمت‌های صورت است، خیلی سریع‌تر پیر می‌شود. از سوی دیگر پوست اطراف چشم به اندازه بقیه پوست صورت چربی یا سبوم تولید نمی‌کند و به راحتی خشک می‌شود. همین باعث ایجاد سریع‌تر چین و چروک و خطوط ریز در این ناحیه می‌شود. بهترین کار برای جوان و سالم ماندن پوست این ناحیه از صورت، پیشگیری از ایجاد چین و چروک به ویژه در اطراف چشم‌ها بسیار مهم است.

در حالی که احتمالاً در این سن پوست شما هنوز سفت و محکم است، شیوه زندگی و عوامل محیطی، مانند کمبود خواب و آسیب‌های ناشی از نور خورشید، می‌تواند به پوست شما فشار وارد کند و منجر به پف و سیاهی دور چشم شود.

بدن شما بعد از 30 سالگی کلاژن، الاستین و اسید هیالورونیک کمتری می‌کند که منجر به سایر علائم معمول ناخواسته پیری می‌شود. همانطور که گفته شد، مهم نیست در چه سنی هستید، اگر کرم مخصوص پوست اطراف چشم را به برنامه روزانه مراقبت از پوست خود اضافه نکرده‌اید، توصیه می‌کنیم از همین الان شروع کنید.

نکات پایانی


  • بهتر است در زمان استفاده از کرم دور چشم از انگشت حلقه که نسبت به باقی انگشت ها ضعیف تر است استفاده کنید تا لمس آرام و ملایمی داشته باشید.

  • در هنگام استفاده از کرم، سعی کنید از قسمت گوشه چشم شروع کرده و به سمت قسمت بیرونی چشم دستتان را حرکت دهید.

  • کرم دور چشم را خیلی نزدیک چشم و مژه های خود نبرید و مقداری فاصله را رعایت کنید.

  • بعد از مصرف کرم مورد نظر، به پوست خود دو دقیقه زمان دهید تا تمام مواد مغذی را جذب کند؛ بعد از دیگر محصولات آرایشی استفاده کنید.



(عکس) ظرف باستانی شگفت‌ انگیز در گنجینه وایکینگ‌ ها در موزه ملی اسکاتلند که متعلق به شاهنشاهی ساسانی است
راز پرپشت شدن مژه / چگونه مژه‌های خود را زیباتر و پرپشت تر کنیم؟
استوری غم‌انگیز آوا، دختر حسن جوهرچی، برای علی انصاریان
(ویدیو) یادی کنیم از لباس و گریم بسیار عجیب نعیمه نظام‌دوست در پشت صحنه‌ی کلبه‌ی عمو پورنگ/ چه خانم حنایی هم شده؟ خیلی بهش میاد مگه نه!
(ویدیو) اعتراف جنجالی سیدجواد هاشمی در برنامه علی ضیا: به پزشکیان رأی دادم تا آن یکی نشود