دسته بندی ها

اخبار اجتماعی
اخبار حوادث
آموزش و سرگرمی
ویدئو
عکس
بازارگردی
آموزش و سرگرمی / بیوگرافی /

مشاور رهبر معظم انقلاب چه کسی است؟/ زندگینامه شخصی و سیاسی علی لاریجانی /+ فیلم و عکس‌های جذاب و دیدنی

شنبه، 09 تیر 1403
کد خبر: 37934
طوطیانیوز: علی اردشیر لاریجانی معروف به علی لاریجانی متولد 13 خرداد ماه 1336 در شهر نجف کشور عراق، سیاستمدار نزدیک به جریان اصولگرا است که از سال 1399 با حکم رهبر معظم انقلاب به سمت مشاور رهبری و عضو حقیقی مجمع تشخیص مصلحت نظام در آمد و در حال حاضر در این سمت‌ها مشغول به فعالیت است.

بیوگرافی کلی علی لاریجانی


نام : علی اردشیر

نام خانوادگی : لاریجانی

متولد : 13 خرداد 1336 در نجف عراق

تحصیلات : دکترای فلسفه

حرفه : سیاستمدار

زندگی شخصی علی لاریجانی


علی لاریجانی با نام کامل علی اردشیر لاریجانی در سیزدهمین روز خرداد ماه 1336 در شهر نجف عراق متولد شد.

علی لاریجانی 4 برادر دارد که نام‌های برادران لاریجانی محمد جواد، صادق، باقر و فاضل لاریجانی است. صادق آملی لاریجانی معروف، رئیس سابق قوه قضاییه برادر دکتر علی لاریجانی است.

خواهر دکتر لاریجانی نیز یکی دیگر از اعضای این خانواده است که ایشان همسر مصطفی محقق داماد هستند یعنی مصطفی محقق داماد، داماد خانواده لاریجانی‌هاست.

لاریجانی دوران ابتدایی و متوسطه تحصیلات خود را تا مقطع دیپلم در شهر قم سپری کرده است و پس از پذیرش در آزمون کنکور سراسری در سال 1354 برای تحصیل در مقطع کارشناسی رشته علوم رایانه وارد دانشگاه شریف تهران شد.

سال 1357 پس از دریافت مدرک کارشناسی رایانه، در رشته فلسفه ادامه تحصیل داد و مدرک کارشناسی ارشد و دکترای این رشته را از دانشگاه تهران اخذ نمود.

علی لاریجانی داماد کیست؟


همسر لاریجانی فریده مطهری دختر شهید مرتضی مطهری است که در 15 سالگی با وی ازدواج کرده است و علی لاریجانی داماد مرتضی مطهری شهید است.

مرتضی مطهری روحانی شیعه، استاد فلسفهٔ اسلامی و کلام اسلامی و تفسیر قرآن، عضو هیئت موتلفه اسلامی و از نظریه‌پردازان نظام جمهوری اسلامی ایران بود.

دکتر علی لاریجانی متاهل است صاحب 4 فرزند با نام‌های فاطمه، سارا، محمدرضا و مرتضی است. پسران وی یکی طلبه و دیگری فارغ التحصیل دانشگاه علم و صنعت می باشند.فاطمه لاریجانی دختر علی لاریجانی است که در سال 91 در رشته پزشکی از دانشگاه تهران فارغ التحصیل شد، او پس از آن برای ادامه تحصیل عازم آمریکا شد.سارا لاریجانی یکی از شخصیت‌های عمومی و فعالان اجتماعی ایران است. او در تاریخ 27 اردیبهشت 1362 (17 مه 1983) به دنیا آمد. سارا لاریجانی فارغ‌التحصیل رشتهٔ مهندسی عمران از دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی است.

سوابق کاری علی لاریجانی


فعالیت در سپاه


لاریجانی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در همان روزهای نخست با رایزنی شهید مطهری به سازمان صدا و سیما رفت و فعالیتش را آغاز کرد، و در سال 1361 و در دوران دفاع مقدس به عضویت سپاه پاسداران درآمد و معاونت سپاه و جانشینی ستاد کل سپاه را برعهده گرفت و تا سال 1371 در این سمت باقی ماند.

دوران فعالیت در صدا و سیما


فعالیت پنج سال نخست لاریجانی و بدنبال آن دوره پنج ساله دوم، حرکتی چشمگیر در بعد کمی و کیفی در صدا و سیما را نشان دا د. شبکه‌های استانی (از جمله شبکه رادیوئی و تلویزیونی استانی قم) رادیو معارف، شبکه قرآن، العالم، الکوثر، شبکه خبر، شبکه‌های جهانی جام جم و... سریال‌های با کیفیت نظیر ولایت عشق – درباره زندگی امام رضا علیه السلام، تنهاترین سردار درباره امام حسن علیه السلام، مردان آنجلس (اصحاب کهف)، مریم مقدس (س)، روشنتر از خاموشی (ملاصدر ا)، شیخ بهائی، کیف انگلیسی، شب دهم، در چشم باد، مختارنامه و ده‌ها فیلم و سریال دیگر، و همچنین همایش چهره‌های ماندگار، تاسیس روزنامه جام جم، توسعه فعالیت‌های چند رسان‌های شخصیت بخشی و گسترش مراکز صدا وسیما در استان‌ها و... محصول حرکت فکری جدید در صدا و سیما بو د.

شورای عالی امنیت

لاریجانی که به مدت پنج سال یکی از دو نماینده رهبر انقلاب در شورای عالی امنیت بود در شهریور 1384 با حکم محمود احمدی نژاد رئیس جمهور محترم به دبیری شورای عالی امنیت ملی منصوب شد. وی از سال‌ها پیش نسبت به برخی سیاست‌های هست‌های انتقاد داشت و جمله مشهور او پس از معاهده پاریس (هیچ آدم عاقلی در غلطان را با آب نبات عوض نمیکند) در خاطره‌ها مانده است.


با مسئولیت دبیری شورای عالی امنیت ملی، هدایت پرونده اتمی ایران به عهده او قرار گرفت. پیگیری منویات رهبری برای تحقق اراده ملی در زمینه دانش هسته ای، یکی از محور‌های اصلی فعالیت او در این جایگاه بوده است.

لاریجانی معتقد بود: «مسئله هست‌های ایران را باید از نظر اهمیت استراتژیک با ملی شدن صنعت نفت مقایسه نمود».

تئوری لاریجانی در هدایت پرونده هست‌های بر سه رکن اساسی استوار بود:
1) ایجاد فضای اجماع ملی در کشور با پرهیز از مناقشات داخلی)
2) مقاومت هوشمندانه دیپلماتیک با بهره گیری از ظرفیت‌های مختلف دیپلماتیک (اعم از دیپلماسی رسمی، دیپلماسی پنهان و دیپلماسی مسیر دو و دیپلماسی عمومی)
3) حرکت فعال در صحنه موضوعات منطق‌های و بین المللی و ایجاد همگرایی بیشتر با پرونده هست‌های براساس ارکان فوق، همزمان با مذاکره با آژانس و نماینده 1+5 و با روسای کشور‌های مهم منطقه، نظیر (رئیس جمهور سوریه)، (پادشاه عربستان)، (رئیس جمهور الجزایر)، (نخست وزیر عرا ق.) روسای کشور‌های خلیج فارس و نیز روسای جمهور ترکیه، پاکستان، تئوری همگرائی منطق‌های را در جهت خنثی کردن ماجرا جوئی‌های آمریکا در منطقه دنبال نمود.

نامزدی انتخابات ریاست جمهوری


او در انتخابات سال 1384 برای نهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران شرکت کرد. او در این انتخابات شکست خورد و در بین هفت کاندیدا در رتبه ششم قرار گرفت.

علی لاریجانی در روز آخر فرصت ثبت نام ها برای انتخابات ریاست جمهوری سال 1400 به وزارت کشور رفت و رسما نامزد انتخابات 1400 شد. او در این دوره از انتخابات تلاش کرد تا به مهره رو به روی گزینه اصولگرایان تبدیل شود. برخی حضور و پیروزی او در انتخابات را آغاز دولت سوم روحانی عنوان کردند.

دوران فعالیت در مجلس شورای اسلامی


علی لاریجانی با رای مردم قم وارد مجلس هشتم شد و با نظر اکثریت نمایندگان مجلس هشتم با 230 رای بعنوان ریاست مجلس شورای اسلامی در دوره هشتم انتخاب شد. لاریجانی در مجلس نهم و دهم نیز موفق شد ضمن کسب اکثریت رای مردم قم وارد مجلس شورای اسلامی شود و ریاست ین مجلس را بر عهده بگیرد.


کتابشناسی


لاریجانی دو کتاب علمی با عناوین متافیزیک و علوم دقیقه در فلسفهٔ کانت و روش ریاضی در فلسفهٔ کانت و کتابی دیگر با عنوان دولت مدرن؛ پیمانی با مردم و همچنین پانزده مقالهٔ پژوهشی در موضوعات مختلف علمی نگاشته است.


روش ریاضی در فلسفه کانت، علی لاریجانی، تهران: دانشگاه تهران، مؤسسه انتشارات و چاپ، 1383، متافیزیک و علوم دقیقه در فلسفه کانت، علی لاریجانی، تهران: امیرکبیر، 1383، شهود و قضایای تألیفی ماتقدم در فلسفه کانت، علی لاریجانی، تهران: هرمس، 1383، هوای تازه، علی لاریجانی، تهران: دفتر نشر فرهنگ اسلامی، 1384 و دولت مدرن؛ پیمانی با مردم، علی لاریجانی از جمله کتاب‌های اوست.

گرایش سیاسی علی لاریجانی


لاریجانی در دولت پنجم به عنوان عضو جمعیت مؤتلفه اسلامی حضور داشت. پیام محسنی پژوهشگر اندیشکده بلفر، لاریجانی را در کنار سید محمود هاشمی شاهرودی و محمدرضا مهدوی کنی از چهره‌های شاخص جناح راست مذهبی برشمرده است. او یکی از رهبران ائتلاف فراگیر اصولگرایان در انتخابات مجلس هشتم و نیز جبهه متحد اصولگرایان در انتخابات مجلس نهم بوده و در مجلس نهم، هدایت فراکسیون رهروان ولایت را برعهده داشت.

در جریان انتخابات مجلس دهم، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از وی حمایت کرد، اما نام او در فهرست انتخاباتی ائتلاف بزرگ اصولگرایان قرار نگرفت. همچنین از سوی فهرست امید مورد حمایت قرار گرفت، اما خود را مستقل یاد کرد. مرتضی حاجی معتقد است حمایت لاریجانی از دولت روحانی و برنامه جامع اقدام مشترک باعث تضعیف جایگاه وی نزد اصولگرایان شدهاست. با این حال لاریجانی همچنان خود را یک اصولگرا میداند. از وی با تعابیری نظیر «اصولگرای اعتدالی» و «یک سیاستمدار راست میانه که به آرامی در حال فاصله گرفتن از اردوگاه اصولگرایان می باشد» نیز یاد شده است.


تصاویر جذاب و دیدنی

توصیف خاص و جالب رهبر معظم انقلاب از علی لاریجانی



5 میلیون سکه رایگان دوشنبه 12 تیر ماه/ سه کارت جادویی بازی تلگرامی همستر
عکس دیده نشده از وقتی خاتمی پیروز شد/ یادی بکنیم از خوشحالی پیروزمندانه سیدمحمد خاتمی بعد از اعلام نتایج شمارش آرا در 2 خرداد 1376
(عکس) عاشقانه پدرانه سردار آزمون برای دختر بانمکش، نوا خانم
(ویدئو) آهنگ بسیار زیبا و دلی فرزاد فرخ / صداش یه آرامش خاصی داره
(تصاویر) حال پذیرایی بزرگ و دلباز خانه ستاره سادات قطبی،مجری صدا وسیما، با مبلمان رنگ نود، قالیچه های دستباف و تابلوهای شیک خطاطی/ دیدین یه دیوار خونه رو کردن کتابخونه، خیلی شیکه واقعا!
(ویدئو) پخت یک غذای ساده و جدید آلمانی با بادمجان / اگه عاشق بادومنجانی حتما این غذارو امتحان کن
(ویدئو) تولد 50 سالگی لاکچری کریم باقری/ با حضور هنرمندان و ورزشکاران/ بی عادل هم که نمیشه/ محسن یگانه/محمد خاکپور
قاب عاشقانه و خانوادگی مصطفی امامی، مجری صدا و سیما، در جشن تولد دختر بامزه اش/ریحانه افشار چه سلیقه ای خرج کرده برای دیزاین تولدش
مصاحبه فوتبالی بهرنگ علوی و شباهت خودش و دوستاش به بازیکنای فوتبال/ چه سنگ مومی هم گذاشت واسه دوستاش بخصوص احسان علیخانی
(تصاویر) وحشتناکترین و دردناکترین رسم قبیله آپاتانی هند برای محافظت از زنان زیبا طایفه در مقابل قبایل دیگر/ واقعا باورنکردنیه! مغزم داره سوت میکشه😱
چیدمان ایرانی پسند خانه پاشا رستمی،حامد سریال "لحظه گرگ و میش"، با مبلمانی به رنگ خاص/ میدونستین از نظر طراحان داخلی این یکی از شیکترین رنگها برای مبلمان منزله ؟
ویدیو دیده نشده از بازی فاطمه گودرزی با نوه شیرینش، دایار/ چه مادربزرگ مهربونی، چه قربون صدقه وروجکشم میره توران خانم سریال "لحظه گرگ و میش"
(عکس) خانه منحصربفرد هدیه تهرانی با پنجره های چوبی، آجرهای 3سانتی؛ قالیچه خوشرنگ و گلدونهای سفالی/ وقتی خونش هم مثل خودش خاص و درجه یکه👌
(تصاویر) 12 تا از عجیب ترین حیوانات جهان که به سختی پیدا می شوند/ اونقدر کمیابند که شاید فقط بشه اینجا عکسهاشونو دید و لاغیر
5 میلیون سکه رایگان امروز یکشنبه 10 تیر ماه/ سه کارت جادویی بازی تلگرامی همستر
پارافریز تخصصی متن
ویرایش تخصصی نیتیو
ترجمه تخصصی مقاله
دارالترجمه رسمی ترکی استانبولی
دارالترجمه رسمی آنلاین
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
مراحل تالیف و چاپ کتاب
تبدیل پایان نامه به مقاله
تعرفه استخراج مقاله از پایان نامه
سابمیت مقاله چیست؟
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان