(ویدئو) فقط با 100 هزار تومن 5 سیخ کباب کوبیده خوش طعم خانگی درست کن!/ راز کوبیده اقتصادی، سالم و خوشمزه!

انتشار 17 مهر 1403

طوطیا نیوز: کباب کوبیده یکی از خوشمزه ترین غذاهای سنتی و عامه پسند در ایران است اما گاها به دلیل شرایط اقتصادی امکان درست کردن آن کمتر انجام میشود. در ادامه باما همراه باشید تا دستور تهیه کوبیده خوشمزه را با فقط 100 هزار تومان ببینید.

(ویدئو) فقط با 100 هزار تومن 5 سیخ کباب کوبیده خوش طعم خانگی درست کن!/ راز کوبیده اقتصادی، سالم و خوشمزه!

به گزارش طوطیا نیوز، یک بسته سنگدان از بازار تهیه کنید که قیمت حدودی آن 36 هزار تومان است و با 100 گرم دنبه گوسفندی که جمعا 100 هزار تومان میشود را در چرخ گوشت 2 بار چرخ کنید تا به خوبی سنگدان و دنبه چرخ شود؛ سپس با افزودن پیاز آب گرفته شده، سماق، ادویه و مقداری آرد سوخاری آنرا به اندازه کافی ورز دهید؛ پس از آن درب ظرف را بسته و اجازه دهید یک ساعت استراحت کند. بعد از یک ساعت کباب هارا بر روی سیخ کشیده و با ذغال و یا گاز کباب کنید.

تاریخچه کباب کوبیده این‌طور که میرزا محمدرضا معتمدالکتاب نویسنده کتاب تاریخ قاجار نوشته است؛ پای کباب را ناصرالدین شاه به ایران باز کرد. می‌گویند به دستور شخصی ناصرالدین شاه که اصلیتی قفقازی داشته و نوعی غذای قفقازی به ایران وارد شده‌است که بعدها آشپزهای درباری شیوه پخت آن را کمی تغییر داده‌اند و کباب امروزی به عنوان یک غذای کاملاً ایرانی ماندگار شده‌است.

دیدگاه ها
  ارسال به دوستان:
نظرات و دیدگاه های کاربران
همچنین بخوانید