(ویدئو) صدایی که نشخوار فکری و کم توجهی را قطع میکند!/ ADHD و overthink ها بخوانند!

انتشار 21 مهر 1403

طوطیا نیوز: در جوامع امروزی بخاطر یکسری تنش های روانی میان اغلب افراد، از نشخوار ذهنی یا overthink رنج میبرند، همین موضوع باعث میشود که آرامش ذهنی ما در خطر باشد. همچنین افراد ADHD یا دارای اختلال بیش فعالی و کم توجهی هستند نیز از این موضوع رنج میبرند.

(ویدئو) صدایی که نشخوار فکری و کم توجهی را قطع میکند!/ ADHD و overthink ها بخوانند!

به گزارش طوطیا نیوز، اختلال کم‌توجهی-بیش فعالی (ADHD) یکی از مشکلات سلامت روان است که باعث می‌شود فرد برای متمرکز شدن روی یک کار واحد یا ثابت نشستن برای مدت طولانی دچار مشکل شود. بسیاری از مردم در طول زندگی خود کاهش تمرکز و تغییر در سطح انرژی را تجربه می‌کنند. اما کم‌توجهی و بیش فعالی در افراد مبتلا به ADHD شدیدتر است؛ به طوری که روی تحصیل، کار، روابط اجتماعی و زندگی خانوادگی آن‌ها تاثیر می‌گذارد.

همچنین نشخوار فکری شامل افکار تکراری و غیر فعال است که روی دلایل و آثار پریشانی فرد تمرکز می‌کنند؛ ولی، این افکار باعث نمی‌شوند فرد از مکانیسم‌های مقابله‌ای فعال یا راهبردهای حل مسئله که باعث تسکین پریشانی و بهبود خلق‌وخو می‌شوند، استفاده کند.

از این رو روانشناسان بر این باورند که این اختلال ها میتواند به طور موقت توسط خود افراد حل شود، آنها طی تحقیقاتی که از این طریق توسط افرادی که بسیار نشخوار فکری داشتند و یا از اختلال ADHD رنج میبردند؛ پی بردند که صدایی با فرکانس 852هرتز میتواند برای مدت قابل قبولی افراد را از شر کلافگی حاصل از نشخوار فکری و یا کم توجهی و عدم تمرکز خلاص شوند. بنا براین این صدا در تمامی یوتیوب و اینستاگرام و فضاهای مجازی دیگر وایرال شد. همچنین افرادی دیگر مت.جه این موضوع شده و به جادوی این صدا پی بردند.

دیدگاه ها
  ارسال به دوستان:
نظرات و دیدگاه های کاربران
همچنین بخوانید