دسته بندی ها

اخبار اجتماعی
اخبار حوادث
آموزش و سرگرمی
ویدئو
عکس
بازارگردی
اخبار اجتماعی /

(تصاویر) عجیب ترین پدیده های پایان ناپذیر طبیعت اینبار با درختی که راه میرود!/ حقایق تکان دهنده از این نخل نایاب که شمارا حیرت زده میکند!

سه شنبه، 13 شهریور 1403
کد خبر: 43026
طوطیا نیوز: درختان و گیاهان تنها موجودات زنده ای هستند که هرگز قادر به حرکت بر روی زمین نبوده و نمیتوانند راه بروند ویا... اما یک درخت برای نور بیشتر خورشید خود را به این در و آن در میزند تا بتواند راه برود و آن چیزی نیس جز نخل راه رونده!

به گزارش طوطیا نیوز، درخت راه رونده یا نخل راه رونده نام یک گونه درخت است که بومی جنگل‌های بارانی در نواحی گرمسیری آمریکای مرکزی و آمریکای جنوبی است و می‌تواند تا 25 متر ارتفاع و قطری بیش از 16 سانتی‌متر رشد کند. اما به‌طور معمول بین 15 تا 20 متر ارتفاع و 12 سانتی‌متر قطر دارد. این درخت ریشه‌های چوب‌پا دارد.

این درخت یکی از عجیب‌ترین گیاهان جهان و نوعی درخت خرما است که توانایی حرکت و تغییر مکان خود را برای رسیدن به مکان‌هایی که بیشتر در معرض اشعه خورشید قرار بگیرد را دارد و دقیقا به همین دلیل است که آن را درختی که راه می‌رود، می‌نامند. این نخل شگفت انگیز بومی جنگل‌های گرمسیری و مرطوب است و در کشور‌های آمریکای مرکزی یعنی نیکاراگوئه، کاستاریکا و پاناما یافت می‌شود و همچنین در حوزه آمازون در آمریکای جنوبی یافت می‌شود و همچنین در جزایر موریس در اقیانوس هند نیز حضور دارد. درخت راه رونده دارای ریشه‌های شگفت انگیزی است که به نظر می‌رسد مانند ساقه است. در بالای سطح خاک رشد می‌کند و به او این امکان را می‌دهند تا در جستجوی نور خورشید حرکت کند.



(عکس) ظرف باستانی شگفت‌ انگیز در گنجینه وایکینگ‌ ها در موزه ملی اسکاتلند که متعلق به شاهنشاهی ساسانی است
راز پرپشت شدن مژه / چگونه مژه‌های خود را زیباتر و پرپشت تر کنیم؟
استوری غم‌انگیز آوا، دختر حسن جوهرچی، برای علی انصاریان
(ویدیو) یادی کنیم از لباس و گریم بسیار عجیب نعیمه نظام‌دوست در پشت صحنه‌ی کلبه‌ی عمو پورنگ/ چه خانم حنایی هم شده؟ خیلی بهش میاد مگه نه!
(ویدیو) اعتراف جنجالی سیدجواد هاشمی در برنامه علی ضیا: به پزشکیان رأی دادم تا آن یکی نشود