تفاوت ضد آفتاب کرمی و ضد آفتاب فلوئیدی در چه چیزی است؟ کدام یک بهتر است؟

انتشار 18 تیر 1403
مطالعه 7 دقیقه

تفاوت کرم ضد آفتاب کرمی و ضد آفتاب فلوئیدی در بافت و کارایی‌های متفاوت آنها است. ضد آفتاب‌ها مناسب تمام فصول سال هستند. این محصول آرایشی با ساختاری که دارد مناسب تمام پوست‌ها از جمله: خشک، چرب، مختلط است. در ادامه به بررسی تفاوت ضد آفتاب کرمی و فلوئیدی پرداخته ایم.

تفاوت ضد آفتاب کرمی و ضد آفتاب فلوئیدی در چه چیزی است؟ کدام یک بهتر است؟

ضد آفتاب کرمی مناسب پوست‌های خشک و معمولی است. این کرم با وجود داشتن چربی‌های مغذی رطوبت کافی را جذب پوست می‌کند و به طور کافی تقویت می‌کند. ضدآفتاب فلوئیدی به خاطر داشتن بافت سبک، جذب سریع و فرمالسیون بر پایه آب، مناسب پوست‌های چرب و مستعد آکنه است. پس در هنگام خرید لوازم آرایشی باید به جنس پوست خود دقت کنید تا ضد آفتاب مخصوص پوست خود را تهیه و استفاده کنید.

در فصل تابستان بخاطر شدت گرما و نور مضر خورشید این محصول بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. ضد آفتاب‌ها در چندین نوع موجودند. مانند: فلوئیدی، کرمی، ژلی، اسپری که هر کدام طرفداران خاص خود را دارند.

مزایا و کارایی آن‌ها هم با هم متفاوت است. در این بلاگ به مقایسه ضد آفتاب کرمی و ضد آفتاب فلوئیدی پرداخته و تفاوت‌‌ها و مزایا و معایب آن‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهیم. بنابراین اگر اهل استفاده از ضد آفتاب هستید اما نمی‌دانید کدام یک برای پوست شما بهتر و مناسب‌تر است این مقاله برای شماست.پس تا آخر با ما همراه باشید.
تفاوت ضد آفتاب کرمی و ضد آفتاب فلوئیدی در چندین مورد قابل مقایسه است. این تفاوت‌ها باعث شده تا مصرف کنندگان با در نظر گرفتن نیازهای پوستی خود محصول دلخواهی را انتخاب کنند.

تفاوت‌های ضد آفتاب کرمی و ضد آفتاب فلوئیدی در درصد چربی، بافت، قیمت، میزان مصرف در هر نوبت، محافظت پوست در برابر اشعه آفتاب، نوع پوست، نحوه مصرف آن‌ها است.

تفاوت‌های ضد آفتاب کرمی و ضد آفتاب فلوئیدی باعث می‌شوند که هر کدامشان بنا به خصوصیتی که دارند، مخصوص پوست‌های خاصی باشند. پوست‌های حساس هم به راحتی می‌توانند از این ضد آفتاب‌ها بهره ببرند و مشکلات پوستی‌شان را به مرور زمان درمان کنند.

ضد آفتاب کرمی چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

ضد آفتاب کرمی از ترکیباتی تولید شده که باعث جلوگیری از نفوذ اشعه ماورا بنفش خورشید روی پوست می‌شود. این اشعه اگر به پوست برخورد کند باعث پیری زودرس، جوش، آکنه، لکه‌های پوستی و بیماری‌های پوستی می‌شود.

ضد آفتاب کرمی مخصوص بانوان و آقایان است؛ همچنین کودکان بالای 6 سال هم می‌توانند از این محصول استفاده کنند. ضد آفتاب کرمی با وجود spf باعث محافظت پوست نیز می‌شود.

یکی از ویژگی‌های مهم ضد آفتاب کرمی بافت غلیظ آن است. قدرت جذب متوسط آن هم یکی دیگر از ویژگی‌های آن محسوب می‌شود. ضد آفتاب کرمی بیشتر مناسب پوست‌های خشک است؛ البته پوست‌های مختلط هم از آن می‌توانند استفاده کنند.

این ضد آفتاب بر پایه چربی تولید شده و به همین دلیل مناسب پوست‌های خشک و متوسط است. با وجود ترکیباتی که در ساختار ضد آفتاب کرمی استفاده شده باعث می‌شود یک لایه روی پوست قرار بگیرد تا پوست در برابر نور خورشید محافظت شود. ضد آفتاب کرمی بخاطر ویژگی‌های منحصر به فردش طرفداران زیادی دارد.

ضد آفتاب

ضد آفتاب فلوئیدی چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

ضد آفتاب فلوئیدی به شکل مایعات، روان است و بافتی سبک و رقیق دارد. غلظت در این ضد آفتاب اصلاً دیده نمی‌شود. ضد آفتاب فلوئیدی روی پوست سریع جذب می‌شود و به همین دلیل باعث می‌شود چربی اضافه موجود روی پوست به کمک این ضد آفتاب جذب پوست شود.

کسانی که پوست‌های خشک دارند می‌توانند از ضد آفتاب فلوئیدی استفاده کنند و چربی پوست خود را به خوبی کنترل کنند. این محصول بر پایه آب تولید شده است به همین خاطر افرادی که پوست صورتشان چرب و دارای جوش است، کرم ضد آفتاب فلوئیدی محصول عالی‌ای برای استفاده روزانه و روتین پوستی آنها است.

این ضد آفتاب در بازار محصولات بهداشتی و آرایشی پر فروش است اما برای نگهداری ضد آفتاب فلوئیدی باید آن را در جای خشک و خنک نگهداری کنید. نور مستقیم آفتاب و گرما باعث فاسد شدن این محصول می‌شود. قبل از هر بار استفاده آن را به خوبی تکان دهید تا مواد داخل قوطی به خوبی با هم ترکیب شوند.

مزایا و معایب استفاده از ضد آفتاب کرمی

مهم‌ترین مزایای استفاده از ضد آفتاب کرمی حفظ پروتئین‌های ضروری پوست و محافظت کردن از سلامت پوست است. همچنین از دیگر مزایای این کرم می‌توان به جلوگیری از پیری زودرس و به دست آوردن پوستی جوان و شاداب، کاهش ریسک ابتلا به سرطان پوست، جلوگیری از آفتاب سوختگی، پیشگیری از برنزه شدن پوست، محافظت از پوست در مقابل اشعه uv ، رفع لکه‌های پوستی به مرور زمان و افزایش سلامت پوست اشاره کرد.

ضد آفتاب کرمی، دارای معایبی است که در برخی از مواقع باید مراقب باشیم تا به دلیل این معایب آسیبی به پوست ما وارد نشود. از جمله این معایب می‌توان به: تشدید بروز آکنه، تحریک شدن چشم، افزایش ابتلا به سرطان سینه، درد داشتن در نواحی رشد مو، افزایش چرک در فولیکول مو اشاره کرد. پس در استفاده از ضد آفتاب کرمی باید به این نکات مهم توجه کنید.

مزایا و معایب استفاده از ضد آفتاب فلوئیدی

اصلی‌ترین و کاربردی‌ترین مزایای ضد آفتاب فلوئیدی بافت سبک و روان آن است. از بین بردن لکه‌ها و جوش‌های متفاوت با استفاده از کرم ضد آفتاب فلوئیدی هم از دیگر مزایای مهم این محصول مراقبتی است.

استفاده از ضد آفتاب فلوئیدی باعث بسته شدن منافذ باز پوست می‌شود؛ زیرا منافذ باز پوست موجب جذب آلودگی هستند. مزیت دیگر آن جذب شدن سریع روی پوست است و هیچ چربی و چسبندگی روی پوست نمی‌توان مشاهده کرد. استفاده از ضد آفتاب فلوئیدی مناسب برای مناطق با آب و هوای گرم و مرطوب هم هست. جلوگیری از آفتاب سوختگی یکی از مهمترین خاصیت استفاده از ضد آفتاب فلوئیدی است.

بارزترین عیب ضد آفتاب فلوئیدی جذب چربی پوست است. در ساخت این ضد آفتاب از یک ماده فعال استفاده شده است که برعکس محصولات مراقبتی دیگر سموم و چربی اضافی روی پوست را جذب می‌کند.

وجود این چربی و آلودگی شاید بر اثر آب و هوای محیطی هم باشد و در مرور زمان باعث به وجود آمدن آکنه، لک‌های پوستی و جوش نیز می‌شوند.

تفاوت‌های کلیدی بین ضد آفتاب کرمی و ضد آفتاب فلوئیدی

مهم‌ترین تفاوت‌های ضد آفتاب کرمی و ضد آفتاب فلوئیدی در مایع بودن و غلیظ بودن آن‌ها است. ضد آفتاب کرمی جذب دیرتر و ضد آفتاب فلوئیدی جذب بسیار سریع‌تری دارد.

تفاوت دیگر بین این دو محصول عبارت است از؛ ضد آفتاب کرمی مخصوص پوست‌های خشک و ضد آفتاب فلوئیدی مخصوص پوست‌های چرب است.

تفاوت‌هایی که بین این دو محصول وجود دارد مشخص نمی‌کند که کدام یک بر دیگری برتری دارد، اما ضد آفتاب فلوئیدی به خاطر شکل مایع بودن آن طرفداران بیشتری دارد. این دو محصول در برندهای مختلفی در بازار محصولات بهداشتی و آرایشی موجود هستند.

با وجود اطلاعاتی که در خصوص تفاوت‌ها بین ضد آفتاب کرمی و ضد آفتاب فلوئیدی مطرح شد، می‌توانید ضد آفتاب مخصوص پوست خود را با شناخت کافی تهیه کنید.

خرید لوازم آرایشی و بهداشتی یکی از دغدغه‌های مهم بانوان است. خیلی از محصولات مراقبت پوستی مانند ضد آفتاب‌ها به گونه‌ای تولید می‌شوند که نیازهای مشتریان را نیز در جهت محصولات مراقبت از پوست در نظر بگیرد. بنابراین برای خرید لوازم بهداشتی مختلف مانند؛ کرم مرطوب کننده و برنز کننده می‌توانید

ضد آفتاب

چه زمانی از ضد آفتاب کرمی و چه زمانی از ضد آفتاب فلوئیدی استفاده کنیم

بهترین زمان استفاده از ضد آفتاب کرمی،زمانی است که به طور مستقیم زیر نور خورشید قرار میگیرید. پس زمانی که برای کارهای روزانه بیرون از محیط خانه‌اید بهتر است از ضد آفتاب کرمی استفاده کنید. همچنین هنگام ورزش در محیط‌های باز، کارشناسان پوست توصیه می‌کنند از ضد آفتاب کرمی استفاده شود.

اما بهترین زمان استفاده از ضد آفتاب فلوئیدی کاور کردن زیر میکاپ است؛ همچنین بهتر است در هنگام پیاده‌روی (زمانی که سرعت پاهایمان تند است) از ضد آفتاب فلوئیدی استفاده می‌شود.

ضد آفتاب کرمی یا ضد آفتاب فلوئیدی؛ هر کدام که با پوستتان سازگاری دارد، باید در طول روز چندین مرتبه استفاده شود. البته بهتر است قبل از ترمیم ضد آفتاب، پوست خود را از هر آلودگی یا لوازم آرایشی پاک کنید.

نتیجه گیری

ما در این مقاله سعی کردیم تمام تفاوت‌ها و مقایسه‌ای که بین ضد آفتاب کرمی و ضد آفتاب فلوئیدی وجود دارد را برایتان توضیح دهیم. شما هم با در نظر گرفتن جنس و نوع پوست خود ضد آفتابی را انتخاب کنید که یک بافت عالی و بی نقص به پوستتان بدهد.

ضد آفتاب کرمی با ترکیبات چربی که دارد برای پوست‌های خشک بسیار مناسب است و ضد آفتاب فلوئیدی هم با ترکیبات سبک و بافت آبرسانی که دارد مخصوص پوست‌های چرب است. برای تهیه این دو محصول به ویژگی‌های پوستی خود باید دقت کنید و ضد آفتاب مناسب پوست خود را انتخاب کنید تا نتیجه لازم را دریافت کنید و از پوستتان در برابر تمام آسیب‌ها محافظ کنید.

پایگاه خبری طوطیانیوز را در تلگرام دنبال کنید.
دیدگاه ها
  ارسال به دوستان:
نظرات و دیدگاه های کاربران
پربازدیدترین مطالب