(ویدیو) سکانسی ماندگار از هنرنمایی تحسین برانگیز مرحومه «ماه‌چهره خلیلی» در سریال مختارنامه

انتشار 17 تیر 1403

طوطیانیوز: ماه چهره خلیلی متولد 1355 و نوه مرحومه پروین سلیمانی بازیگر فقید کشورمان بود.وی در فیلم‌های مختلفی از جمله نقاب (محصول 1383) و سریال‌های مرضیه، کلاه پهلوی، در چشم باد و مختارنامه به ایفای نقش پرداخته بود.

(ویدیو) سکانسی ماندگار از هنرنمایی تحسین برانگیز مرحومه «ماه‌چهره خلیلی» در سریال مختارنامه

به گزارش طوطیا نیوز، ماه‌چهره خلیلی‌زاده (25 دی 1355 – 17 مرداد 1399) بازیگر ایرانی بود. که بر اثر سرطان لوزالمعده درگذشت. او در طول حرفه خود در بیش از 30 اثر ایفای نقش کرده‌است. خلیلی دارای مدرک کارشناسی ارشد معماری از دانشگاه آکسفورد انگلستان بود و یک دورهٔ بازیگری را در مدرسه متد (Method School) واقع در لندن گذرانده بود. او نوهٔ دختریِ پروین سلیمانی بود و بازیگری در تلویزیون را با سریال مختارنامه (1389) ساختهٔ داوود میرباقری، و بازی در سینما را با چشمان سیاه ساختهٔ ایرج قادری آغاز کرد.

ابراهیم اشرفی همسر زنده یاد ماهچهره خلیلی، فیلمبردار، بازیگر و عکاس کشورمان 13 دی 1352 در تهران، متولد شد. او فعالیت هنری خود را از پشت صحنه در سینما آغاز کرد و در سال 1378 در گروه صحنه و لباس فیلم «شوخی کردم» قرار گرفت.

همسر ماهچهره خلیلی سال 1381 در فیلم «گاو خونی» به کارگردانی و نویسندگی بهروز افخمی در گروه فیلمبرداری شروع به کار کرد و سال 1393 به عنوان بازیگر در فیلم «خداحافظی طولانی» مقابل دوربین قرار گرفت. از جمله کارهایی که ابراهیم اشرفی در آن‌ها به عنوان مدیر فیلمبرداری حضور داشت می توان فیلم های استراحت مطلق، شب، بیرون و صله سحر را نام برد.

پایگاه خبری طوطیانیوز را در تلگرام دنبال کنید.
دیدگاه ها
  ارسال به دوستان:
نظرات و دیدگاه های کاربران
پربازدیدترین مطالب